luni, 6 decembrie 2010

Analiza Vodafone la plecarea Lilianei Solomon!

Liliana Solomon, CEO al Vodafone Romania, a parasit compania la 01 decembrie 2010.

http://www.adplayers.ro/files/article_pictures/back/Vodafone/solomon300.jpg
CEO-ul companiei telecom considera ca pleaca dintr-o companie cu cel mai eficient cash flow de pe piata, "peste Orange, la nivelul anului trecut", dar si de pe o piata telecom "complet distrusa", din cauza preturilor.


"Piata din Romania, ca si cea din Grecia, este complet distrusa, din cauza preturilor derizorii la serviciile telecom. Este o competitie prosteasca, diferentierea s-a bazat prea mult pe preturi si am ajuns la un nivel extrem de jos, or aceasta diferentiere prin preturi nu este sustenabila - lucru care se invata in primul an de facultate la economie", este de parere Solomon.

In ceea ce priveste criza economica prin care trece Romania, oficialul companiei subliniaza ca in mod sigur, in urmatorii cinci ani, pietele vor reintra pe crestere. "Nimeni nu poate spune cu precizie daca economia isi va reveni in 2011 sau mai incolo. Ce pot spune este ca, dupa parerea mea, greul a trecut. Odata cu cresterea economiei isi va reveni si piata telecom care a avut de suferit".

"Desi nu am anticipat aceasta recesiune, ne-am pozitionat din timp pentru a face fata unei competitii puternice, unei piete mature, si am facut foarte bine. Din acest motiv nu a fost nevoie sa disponibilizam oameni si am reusit sa mentinem un cash-flow sanatos, care ne permite sa investim in continuare", spune fosta sefa a companiei Vodafone Romania.

Liliana Solomon declara in urma cu cativa ani ca Vodafone urmareste sa atinga 10 milioane de clienti, lucru care inca nu s-a intamplat, compania avand 9,84 milioane de clienti la finalul lunii septembrie.

"Nu consider acest lucru un esec. De altfel, nu as fi fost promovata daca managementul companiei britanice nu ar fi fost multumit de activitatea mea. Am ales sa merg pe o strategie de termen lung, decat pe succes imediat, si consider ca am facut alegerile potrivite. Vom obtine prima pozitie pe piata", spune Solomon, fara sa precizeze un termen exact pentru acest obiectiv. In prezent, lider de piata este Orange Romania, cu peste 10 milioane clienti.

0 comentarii: