Telefonul de la Apple este prea scump şi prea puţin atractiv pe piaţa din Europa, unde concurenţa pe segmentul telefoanelor de lux - high end - este mult mai mare decât în SUA.
A trecut jumatate de an de cand a fost lansat in Europa si un lucru e clar: vanzarile la iPhone sunt foarte scazute, desi in Statele Unite, gadgetul de la Apple a fost un amre succes! Motivul principal al vanzarilor scazute este pretul mare pe o piata concurentiala din ce in ce mai mare pe toate segmentele telefoanelor mobile.
Strategia Apple in Europa a fost acceasi ca in SUA, unde a semnat un contract de exclusivitate cu AT&T: au semnat de exclusivitate doar cu un singur operator de telefonie in fiecare tara. Exemple: Orange in Franta, T-Mobile in Germania si O2 in Marea Britanie. Total gresit, SUA fiind considerata o piata atipica in raport cu pietele din tarile dezvoltate din Europa si asta nu numai in comunicatii!
AT&T a vandut anul trecut aproximativ 2 milioane de iPhon-uri, iar pentru piata europeana nu au fost date publicitatii nici o cifra. In schimb firma de consultanta Strategy Analytics din SUA a estimat, pentru 'BusinessWeek', 350.ooo de bucati vandute in Q4 al anului trecut de cei trei operatori, dintr-un forecast de 500.000.
Iar cotidianul 'New York Times' sugereaza clar companiei Apple, ca pentru un succes pe piata europeana, e necesar o scadere a costului per bucata, renuntarea la contractele de exclusivitate si la cotele parte din veniturile operatorilor de telefonie pe serviciile wireless, care se pare ca este in jur de 3%.
Apple a lasat din pret, dar numai dupa ce s-au asigurat ca vor ramane cu telefoane nevandute, mai ales ca intentioneaza sa lanseze iPhone 3G.
Cel mai mare retailer de telefoane mobile independent din Marea Britanie, Carphone Warehouse, şi O2, subsidiara britanică a companiei TELEFONICA, au redus cu 100 de lire sterline preţul modelului iPhone cu memorie de 8 gigabiţi. Nu au oferit însă discount şi pentru cel cu 16 gigabiţi, iar clienţii sunt în continuare obligaţi să încheie un contract de 18 luni cu O2, plătind cel puţin 35 de lire sterline pe lună.
Şi divizia de telefonie mobilă a DEUTSCHE TELEKOM, T-MOBILE, a anunţat o ofertă promoţională prin care clienţii pot cumpăra, în perioada 7 aprilie - 30 iunie, modelul iPhone cu 8 gigabiţi la preţul de 99 euro (122 dolari).
în Italia, "La Reppublica" a scris că Apple este dispusă să ofere TELECOM ITALIA drepturi nonexclusive de a vinde următorul iPhone 3G fără să ceară o cotă-parte din veniturile operatorului pe serviciile utilizate de clienţi.
Ziarul francez "Les Echos" a relatat în urmă cu câteva săptămâni că Apple face presiuni asupra ORANGE, subsidiara FRANCE TELECOM, să reducă de asemenea preţul de 399 euro, pentru a stimula vânzările la iPhone.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu