De anul viitor, utilizatorii serviciilor de comunicaţii electronice ar trebui să beneficieze de un site cu toate ofertele furnizorilor de pe piaţă. De asemenea, personalul de vânzări al furnizorilor va trebui să ofere clienţilor informaţii detaliate despre oferte. Conform unui proiect al Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii, aplicaţia va conţine date referitoare la ofertele de telefonie mobilă, telefonie fixă şi acces la internet în bandă largă şi va returna un clasament al celor mai avantajoase planuri tarifare din punctul de vedere al preţului, care corespund opţiunilor de consum introduse de utilizator (trafic lunar, număr de SMS-uri etc.). Datele privind ofertele furnizorilor vor fi introduse de către aceştia în sistem, vor fi verificate şi validate de ANC şi vor fi actualizate permanent. "Din cauza complexităţii pachetelor şi schemelor de tarife, mulţi utilizatori din România nu pot aprecia corect cât plătesc pentru serviciile de telefonie", a declarat preşedintele ANC, Liviu Nistoran. Lansarea site-ului face parte dintr-un proiectul de decizie al ANC privind obligaţiile de informare a utilizatorilor finali de către furnizorii de servicii de comunicaţii. Arbitrul pietei telecom intentioneaza sa cumpere un soft care sa calculeze, dupa criterii introduse de consumatori, care sunt la un moment dat cele mai avantajoase oferte de telefonie mobila, fixa si internet de pe piata locala, scopul acestui demers fiind, potrivit ANC, acela de a "incuraja consumatorii sa adopte un comportament rational, potrivit nevoilor lor" din punctul de vedere al alegerii unui anume furnizor sau a unei anumite oferte de servicii.
Aplicatia interactiva comandata de ANC, care va fi disponibila prin internet, va face un top al celor mai avantajoase oferte din punctul de vedere al preturilor, informatiile din sistem despre oferte urmand a fi introduse de operatori.
Lansarea softului care sa calculeze cele mai ieftine oferte de pe piata face parte dintr-un pachet mai larg de propuneri ale ANC, care au drept scop o informare mai buna a consumatorilor de servicii de comunicatii, in ideea de a creste concurenta de pe piata. ANC afirma ca in alte 10 state din UE exista ghiduri online privind ofertele de comunicatii. "Dorim sa ne asiguram ca utilizatorii finali iau decizii informate in momentul achizitionarii serviciilor de comunicatii. Intr-o piata concurentiala, un utilizator informat este mai puternic in relatia sa cu furnizorul", a declarat presedintele ANC, Liviu Nistoran.
Astfel, conform proiectului supus dezbaterii publice de ANC furnizorii de telefonie vor fi obligati sa informeze utilizatorii, inainte de semnarea contractului sau cumpararea unei cartele, cu privire la suma minima pe care o vor plati pentru toata durata contractului, tarife si conditiile de aplicare, precum si durata minima a abonamentului.
Proiectul include o lista lunga de obligatii pentru operatori care include: instiintarea utilizatorilor cu privire la suma minima pe care o vor plati pentru toata durata contractului, formata din pretul abonamentului sau al cartelei, la care se adauga eventualele tarife de conectare sau instalare; anuntarea abonatilor cu 15 zile inainte de momentul in care acestia pot rezilia contractul, prin factura si printr-un mesaj SMS, in care sa specifice cand si in ce conditii au dreptul de a renunta la contract si daca acesta se prelungeste automat si pentru ce perioada; crearea unei proceduri de solutionare a reclamatiilor; stabilirea unui set minim de informatii care sa fie incluse de facturile detaliate.
Arbitrul telecom a mai lansat in ultimii ani spre dezbatere publica un proiect asemanator, insa acesta nu a fost adoptat, pe fondul opozitiei puternice manifestate de companiile telecom.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu