vineri, 28 septembrie 2007

Mailul de adio al unui fost angajat Vodafone!

"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free. "

"When you make your peace with authority, you become authority. "
"Whoever controls the media, controls the mind. "
Jim Morrison

Buna - un salut pe care nu o sa-l mai folosesc niciodata , mai ales in mailuri - mi se pare o forma idioata de salut, dar sa revenim:

Buna dragi colegi. Este cam al 3-lea mail de despartire, dar cu promisiunea de a fi si ultimul! Au trecut circa 2 ani, de cand sunt red - rock - solid, with passion, compassion si alte dogme fortate pe care nu le-am crezut niciodata .

In primul rand nu mi-a placut niciodata culoarea rosie, aduce foarte mult a comunism (vezi imperialismul rosu din China).
In al 2-lea rand, a munci intr-o corporatie, este aproape egal in a deveni corporatia, care impune un mod de gandire "la gramada", "in turma". Nu-mi va fi dor de mailurile in care, de exemplu cand eram la casca si intrau mii de apeluri, un "Tele" (NA: Team Leader = sef de echipa) bine indoctrinat, ne indemna, sa ne punem "pasiunea" la treaba si fim mult mai eficienti pentru ca "Service Level , ASA , timpul de asteptare" sa fie OK. Stii ceva? Daca esti atat de pasional, pune mana pe o casca si hai si tu la productie, pentru a primi cu "pasiunea cu care i-am obisnuit" injuraturile clientilor.

Un cozonac, de Mos Nicolae, nu este de ajuns pentru a motiva o hoarda de oameni. Cel mai amuzant mod de a fi incurajat, imi aduc aminte a fost o pagina de format A3 care zicea: " Multumim, draga angajat, pentru ca ai preluat XXX apeluri in perioada x-y" .... coala era infasurata intr-o funda rosie :))))) Era si semnatura directorului de departament, trasa la Xerox, bineinteles. Ce ma intreb este doar daca, si numarul de apeluri facea parte din acel template?
In fine, dupa aceasta forma de motivatie, ajunsa in pragul penibilului, vazand ca lumea din jurul meu chiar a muscat momeala, mi s-a facut mila.... Fratilor, fiti naibii cu o gandire sanatoasa, liberi si neinfluentabili, doar asa va puteti descoperi pe voi insiva.

A venit timpul sa plec, pentru a putea deveni liber, independent, cu o gandire a mea proprie, neimpusa de corporatia pentru care am lucrat in aceasta perioada, sa pornesc o afacere proprie care sa-mi permita sa am timp si de scoala, si de activitati care pana acum erau considerate utopice: citit, calatorit, posibilitatea de a fi liber si de Craciun, si de Revelion, Paste si 1 Mai si asa mai departe.

Nu spun ca regret perioada petrecuta prin departamentele companiei, pentru ca, vor da intotdeauna bine pe un CV daca va fi cazul, Vodafone are o reputatie puternica, si sunt sigur ca ma va ajuta.
Nu acesta este insa scopul mailului meu. Probabil ca doresc sa ma descarc si sa las in urma toata povestea aceasta. DAp, imi voi porni o proprie afacere si sunt sigur ca-mi va fi mult mai bine. Au ajuns acele zile in care ma trezeam dimineata morocanos, imi puneam masca de happy consultant si o tuleam la munca, pierzandu-mi intreaga zi pe "plantatie ". Frustrant este ca sunt intrebat de toti prietenii care e cea mai buna " Oferta ", foarte dragut cuvant, de multe ori ma trezesc cu herpes pe fata cand aud cuvantul acesta..."oferta "....

Mie imi fac contestatiile de factura si sunt rugat sa le povestesc de caracteristicile telefoanelor ... Sa-si dea cu parerea " specialistu` "....mda... sunt aproape sigur ca voi trece la un minunat telefon Nokia 1110i, fara functii si camera, si BLUTUT, si infrarosu si GEPERESEU... dar cu acelasi nr de telefon, pentru ca deh, sunt impreuna cu familia mea, client nostalgic CONNEX de fix 10 ani.

Inca un amendament adus la politica Companiei, de ce facem retention clientilor care au SAI care tinde spre ZERO (pentru cei ce nu/mai stiu , SAI = valoare client), dar nu facem retention angajatilor buni care vor sa plece si pleaca? Mi se pare stupid conceptul ca "daca pleci, nu-i nimic, sunt 100 de alti oameni care ti-ar lua locul intr-o secunda".
Pai, eu sunt curios, daca toti cei buni (dupa cum se vede cu ochiul liber) pleaca si vin alti oameni, a caror competenta nu o contest, dar mai slab pregatiti decat cei dinaintea lor, nu tot Compania are de pierdut si din punct de vedere al imaginii, plus al costurilor ? Nu mi-ar fi greu, sa maresc salariul unui om care intr-adevar este un profesionist si-mi aduce nenumarate satisfactii, decat sa aduc alti 3 care imi pot crea doar daune?

Exista multe amintiri care ma vor lega de fostul loc de munca. Am ras, m-am enervat, m-am indragostit, a fost bine, a fost si rau.... o serie de emotii cumulate, care nu vor fi sterse prea curand. Exista si partea de formare profesionala si intr-adevar, mediul competitiv a fost, slava Domnului. Nu contest ca s-au bagat bani in mine prin training-uri si cursuri, sunt recunoscator, dar totodata cred ca am rasplatit toate aceste cursuri prin munca pe care am prestat-o. In ziua Domnului 03.10.2007 e ultima zi pe care o voi presta servicii in cadrul companiei, zi sarbatorita, cu post si rugaciune si voi pleca, cu 300 km la ora, dupa cum zice poetu`: "Nunca brassito ma rapido' "
PS: mailul va fi transmis catre mai multe grupuri de oameni, pentru ca nu vreau sa omit persoanele targetate, iar pentru cei care sunt ofensati sau neinteresati de acest mail , va rog un delete scurt ....


Multumiri

- preluare Softpedia

3 comentarii:

Anonim spunea...

BRAVO Prietene... Cam tarziu a ajuns la mine dar a ajuns.
Pentru mine este incredibil cum ai rezistat 2 ani acolo. Spun asta pentru ca si eu am fost CSRep dar am realizat mult mai repede ceea ce se intampla acolo(6 luni).

Multa Bafta in continuare... chiar m-ai impresionat.

Anonim spunea...

niste frustrati amandoi.

Anonim spunea...

prietenul meu s-a angajat la vodafone si are un program naspa lucreaza mai mereu...numai are timp de nimic nici de mine nici de familie, vodafone ii este si familie si femeie:-j cik munca in echipa:))si...cica si colegi lui sunt la fel:))